انواع بنر های چاپی و محل استفاده از آنها

معرفی بهترین مکانها ، سایتها و شبکه های اجتماعی جهت تبلیغات پربازده

انواع بنر های چاپی و محل استفاده از آنها

۱۱۴ بازديد

انواع بنرهای چاپی را بهتر بشناسیم

 

بنرها دسته ای از چاپ به شمار می آیند که بیشترین تنوع را به خود اختصاص می دهند. این تنوع علاوه بر جنس مورد استفاده برای چاپ، مورد استفاده را نیز در بر می گیرد، به این معنی که بنرها می توانند علاوه بر فضاهای باز، در محیط های نمایشگاهی و داخلی نیز به کار گرفته شوند. در این نوشته سعی می کنیم شناختی جامع نسبت به انواع بنرهای چاپی ایجاد کنیم و کاربرد اصلی هر یک از آن ها را بهتر و بیشتر بشناسیم. به خصوص اگر قصد سفارش بنر دارید یا در حوزه مارکتینگ، تبلیغات، برندینگ، چاپ و نشر فعالیت می کنید، مطالعه این نوشته تا انتها می تواند کمک شایانی تلقی شود، با ما همراه باشید.

آشنایی با بنر 

بنر چاپی است گرافیکی که می کوشد پیامی مشخص را به مخاطب منتقل کند. بیشترین استفاده از بنر در مقاصد تجاری و تبلیغاتی است و به جهت اثربخشی بالا  و قیمت اقتصادی، به شکلی گسترده مورد توجه کسب و کارهای مختلف قرار دارد. به طور کلی بنرها در اشکال اسپیسی، استند، پرتابل و دیواری مورد استفاده قرار می گیرند. از نظر جنس نیز بنرها در انواع برندهای چینی، ایرانی و کره ای عرضه می شوند و ضخامت های مختلفی را ارائه می دهند. به طور عمومی هرچه بنر ضخیم و مستحکم باشد، قیمت بیشتری دارد.

بنرها را می توان بر اساس ویژگی و مولفه هایی گوناگون طبقه بندی کرد. در ادامه همین کار را به شکلی تخصصی و ویژه پیش برده ایم.

انواع بنرهای چاپی از نظر محل استفاده

بنرهای چاپی از نظر محل استفاده به دو نوع کلی طبقه بندی می شوند:

  • بنرهای داخلی؛
  • بنرهای خارجی.

تمامی بنر و بیلبوردهای عظیم شهری در زمره بنرهای خارجی قرار دارند و استندها، رول آپ ها، پاپ آپ ها و سایر چاپ های اینچنینی داخلی محسوب می شوند. در صورتی که قصد داشته باشیم از بنرهای خارجی در مدت زمان های طولانی استفاده کنیم، باید سراغ نمونه های سنگین و مقاوم برویم زیرا نمونه های نازک در مجاورت عوامل مخرب محیطی، پس از مدتی دچار پوسیدگی و پارگی می شوند.

همچنین، باید توجه داشت که اگر برای مصارف تجاری، نظیر بنر فروشگاهی قصد سفارش داشته باشیم، مناسب تر است که سراغ فلکسی ها برویم. زیرا آن ها روکش محافظ دارند و نور را از خود عبور می دهند. در نتیجه، استفاده طولانی مدت از آن ها بدون محدودیت در دسترس خواهد بود.

انواع بنرهای چاپی از نظر جنس

متریال مورد استفاده برای بنرهای چاپی انواع مختلفی دارد. گاهی می توان از انواع PVC بهره گرفت و گاهی دیگر پلاستیک های معمولی یا وینیل مورد بهره برداری قرار می گیرد. در پروژه هایی مشخص و برای مصارف داخلی حتی می توان از گلاسه های معمولی بهره گرفت. اما به طور کلی متریال یا جنس های مختلف بنرهای چاپی عبارتند از:

  • پی وی سی یا اتیلن
  • بنرهای معمولی پلاستیکی؛
  • وینیل؛
  • مش؛
  • فابریک؛
  • کاغذ.

انواع بنرهای چاپی از نظر ساختار

بنرهای چاپی از نظر ساختار استفاده و بهره برداری نیز انواع مختلفی دارند. به عنوان مثال گاهی یک بنر به شکل پوستری ساده روی دیوار قرار می گیرد و در زمانی دیگر، به شکل پارچه و پرده با طناب به دیوار متصل می گردد. به طور مشابه، گاهی بنر را به شکل استند در فضاهای نمایشگاهی به خدمت می گیرند و گاهی نیاز است کار به شکل تابلو، روی سردر یک فروشگاه نصب شده و به بهره برداری برسد.

کوتاه سخن اینکه انواع بنرهای چاپی از نظر ساختار عبارتند از:

  • بنرهای خیابانی (از خیابان های معمولی گرفته تا اتوبان و آزادراه)؛
  • بیلبورد (زمانی که بنر در معرض دید افراد شهر قرار گیرد)؛
  • استندهای خیابانی؛
  • استندهای نمایشگاهی؛
  • رول آپ ها؛
  • پاپ آپ ها؛
  • بنرهای نمایشگاهی؛
  • بنرهای پرچمی؛
  • و غیره.


مهمترین انواع تبلیغات چاپی

مطبوعات

به آن دسته از تبلیغات و آگهی هایی که در روزنامه ها و سایر نشریات منتشر می گردند، تبلیغات چاپی مطبوعاتی گفته می شود. مخاطبان این آگهی ها، همان خوانندگان و مخاطبان آن روزنامه یا نشریه ای می باشند که تبلیغ در آن چاپ شده. از جمله مزایای چاپ آگهی در مطبوعات نسبت به سایر رسانه ها، این است که مخاطب مطبوعات معمولا با آرامش بیشتری به خواندن آگهی می پردازد و به نوعی مخاطب خاص آن تبلیغ محسوب می شود. از طرف دیگر اعتبار آن نشریه باعث می شود تا خود به خود محصولی که تبلیغش در آن است هم معتبر شود.
روزنامه ها با سرعت بیشتری نسبت به مجله ورق زده و خوانده می شوند و معمولا در آخر روز دور انداخته می شوند، اما مجلات ممکن است تا مدت ها نگهداری شوند و حتی در کلکسیون های شخصی هم نگهداری شوند.
بنابراین از میان تبلیغات چاپی در مطبوعات، آگهی دادن در مجلات نسبت به روزنامه ها، تاثیر بیشتری دارد. علاوه بر دلیل مذکور، باید اضافه کرد مخاطب مجله ممکن است بارها و بارها به صفحات قبلی باز گردد و نشریه را چندین بار ورق بزند و در هر نوبت از این ورق زدن ها، آگهی شما را بارها و بارها ببیند. این یعنی به تبع ماندگاری تبلیغ شما در ذهن مخاطب بیشتر می گردد.


انواع تبلیغات چاپی

کاتالوگ

کاتالوگ یعنی مجموعه ای گردآوری شده از محصولات یا خدمات مورد ارائه توسط یک شرکت یا یک موسسه با ذکر ریزترین اطلاعات مورد نیاز برای فروشنده یا واسطه آن کالا یا خدمات. کاتالوگ ها در واقع برای اشخاصی که رابط میان تولید کننده و مصرف کننده هستند، تهیه می شود. این اشخاص خریداران عمده یا کسانی هستند که نقش مثلا فروشنده یا مغازه دار، نقش واسطه میان ارائه دهنده خدمات و گیرنده خدمات مانند شرکت های مخابراتی و …را بر عهده دارند. کاتالوگ های چاپ شده برای معرفی کالا یا خدمات به این اشخاص یا موسسات، تهیه می شوند و حاوی اطلاعاتی هستند که عموما فقط به درد آنها می خورد . لازم نیست این اطلاعات برای مصرف کننده معنی و مفهوم خاصی داشته باشد.
طراحی و چاپ کاتالوگ ها معمولا گران است. به همین دلیل به تعداد مورد نیاز و محدود ، به تعداد خریداران و عرضه کنندگان عمده ای که شرکت با آنها کار می کند، تهیه و چاپ می شوند. همچنین در چاپ آنها از کاغذهای ضخیم استفاده می شود و اندازه ، سایز و تعداد برگ های آن به نیاز و سلیقه شما بستگی دارد.

بروشور

بروشور برگه ای شامل مجموعه اطلاعات جزئی و خاص در مورد ویژگی ها و فواید یک محصول، عملکردهای احتمالی آن، نحوه مصرف، قیمت آن، تنوع رنگی موجود و… ، و مجموعا شامل اطلاعاتی است که برای مصرف کننده مفید بوده و برای انتخاب محصول توسط او در برگه درج می شود. چاپ معمولا ارزان است و در اندازه های مختلف و بسته به سلیقه فرد چاپ می شوند. تیراژ آنها هم بالاست، چون قرار است میان مصرف کنندگان بی شماری توزیع گردد. وزن کاغذ آنها می تواند به دلخواه سفرش دهنده انتخاب شود، اما معمولا با گرم پایین چاپ می شوند تا هم ارزانتر تمام شوند هم خواندن آن ها برای مصرف کننده ساده تر گردد.

پوستر

پوستر تلفیقی از هنر گرافیک و هنر تبلیغات است، هرچند که این دو همواره به صورت موازی و در کنار هم، حرکت کرده اند و مکمل یکدیگر محسوب می شوند. پوسترها طرح های گرافیکی هستند که به منظور تبلیغات، طراحی و منتشر می گردند. در یک تعریف جزئی تر باید گفت که پوسترها در واقع برای اطلاع رسانی مطلب، رویداد یا موضوعات خاصی در زمان و مکان خاصی طراحی و به کار برده می شوند. اثر پوستر ها معمولا گذرا و ناماندگا است، چون یک نوع تبلیغ مناسبتی است و عملا تاریخ انتقضا دارد. مخاطبین پوسترها عامه مردم هستند؛ و هر پوستر طیف و گستره فراوانی از جمعیت را، مخاطب خود قرار می دهد. طراحی پوستر از تصور طراح آغاز می شود و تا ساختن تصاویر، فرم ها و رنگ و خطوط در آن ادامه پیدا می کند.

کارت پستال

کارت پستال ها یا همان پست کارت ها یک قطعه مستطیل شکل از کاغذی ضخیم یا مقوای نازک هستند که در یک طرف آنها تصویر و در طرف دیگر نوشته ای قرار دارد. این قطعات چاپی کوچک بدون نیاز به پاکت پست می شوند و هزینه پستی آنها هم از ارسال نامه ارزان تر است . برای زمانی طولانی کارت پستال ها در یک لت تهیه می شدند اما امروزه کارت پستال های دو لتی که تا شدو هستند و در پاکت جای می گیرند نیز طرفدار بسیار زیادی دارند.


اوراق اداری

به مجموعه ای از برگه یا کاغذهایی که در امور اداری و پرسنلی یک شرکت یا سازمان برای فعالیت های رسمی یا غیر رسمی، استفاده می شود، اوراق اداری می گویند. به دلایل زیبایی شناختی و هماهنگی هرچه بیشتر اوراق اداری سازمان با برند آن، بهتراست این اوراق به یکدیگر شبیه و متناسب با هم طراحی و چاپ شوند. به همین دلیل هم اصطلاحا به آنها “ست اوراق” گفته می شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.