موثرترین روش های تبلیغاتی در واتساپ

معرفی بهترین مکانها ، سایتها و شبکه های اجتماعی جهت تبلیغات پربازده

موثرترین روش های تبلیغاتی در واتساپ

۹۸ بازديد


از زمانی که دستور فیلتر شدن تلگرام در ایران صادر شد، تعداد نسبتا زیادی از کاربران ایرانی تلگرام، تصمیم گرفتند به پیام‌رسان واتس اپ روی آورند و اصطلاحا به واتس اپ مهاجرت کنند؛ با توجه به این موضوع جامعه‌ی کاربران واتس اپ افزایش یافت و درنتیجه این پیام‌رسان به فضایی مناسب برای تبلیغات و بازاریابی تبدیل شد. برای تبلیغات در واتساپ روش ها و چالش های مختلفی پیش رویتان است که در ادامه به آنها می پردازیم. البته قابل ذکر است که واتس اپ نیز همانند سایر پیام‌رسان‌ها به کاربران عادی اجازه تبلیغات نمی‌دهد و برای انجام تبلیغات در این برنامه، فقط روش‌هایی که در ادامه شرح داده ایم را در اختیار خواهید داشت…

موثرترین روش تبلیغاتی در واتساپ

بهترین روش برای تبلیغات در پیام‌رسانی همچون واتساپ این است که مستقیما آگهی (تبلیغات) خود را به چت خصوصی افراد بفرستید، زیرا هر فرد به پیام‌های چت خصوصی خود، بسیار بیشتر از پیام‌های ارسال شده در گروه اهمیت می‌دهد. البته این روش چالش‌های خاص خود را دارد که ابتدا باید آنها را حل کنید. در ادامه 4 چالش مهم را با هم بررسی می‌کنیم و راه حل هایی برای هر یک از آنها ارائه خواهیم داد.

چالش 1- دشوار و زمانبر بودن ارسال پیام در تعداد انبوه (بصورت دستی)

یکی از مهم‌ترین چالش‌های این روش آنستکه چطور باید برای تعداد زیادی کاربر واتساپ، پیام ارسال کنید؟ انجام چنین کاری با اکانت اصلی شما و به صورت دستی می‌توان گفت کار سخت و بسیار وقت گیری‌ است. توصیه ما به شما استفاده از ابزارهایی است که این کار را به صورت خودکار پیش می برند. ابزارهای اتوماتیک نظیر ربات ها به سادگی میتوانند پیام شما را به انبوهی از کاربران (اعم از آشنا و غریبه) بفرستند، بدون این که شما دخالتی در این پروسه داشته باشید. در نتیجه راه غلبه بر چالش اول استفاده از ربات ها میباشد. در ادامه همین مطلب ربات مخصوص این کار را به شما معرفی خواهیم کرد.


چالش 2- محدودیت در تعداد پیام‌های ارسالی در هر روز (با یک خط)

دومین چالش مهم، برای ارسال پیام انبوه به چت خصوصی، محدودیتی ا‌ست که واتس‌اپ برای تعداد پیام‌های ارسالی در یک روز، درنظر گرفته است. شما نمی‌توانید با یک شماره در یک روز به بیش از 100 نفر غریبه (غریبه = کسی که تا بحال با او هیچ چتی نداشته‌اید) پیام بفرستید.

به طور کلی 2 راه مختلف برای غلبه بر این محدودیت وجود دارد.

راه حل اول) ارسال پیام به افراد آشنا

اولین راه حلی که برای مقابله با این محدودیت به ذهن میرسد ارسال پیام به مخاطبان خود و افراد آشنا (کسانی که قبلا در واتساپ با آنها چت کرده اید) است. در این روش محدودیتی برای ارسال پیام ندارید و روزانه می توانید به هر تعداد دلخواه از مخاطبان و افراد آشنا پیام بفرستید، اما به هرحال تعداد مخاطبان شما محدود است و نمی‌توانید روی این روش به عنوان راهکاری برای بازاریابی حساب باز کنید زیرا قادر نخواهید بود به این شیوه تبلیغات گسترده و مفیدی داشته باشید.

راه حل دوم) استفاده از چندین خط برای ارسال پیام به افراد ناشناس

اگر بخواهید این محدودیت واتساپ را دور بزنید و روزانه به تعداد بیش از 100 نفر غریبه پیام ارسال کنید، کافیست چند خط مجازی و یا واقعی تهیه کنید و به وسیله آنها تبلیغات خود را انجام دهید. بدین صورت که ابتدا باید شبیه‌ساز اندروید را بر روی ویندوز، نصب کنید و سپس با استفاده از App Cloner چندین نسخه از برنامه واتس‌اپ را نصب نمایید (البته می‌توانید در گوشی اندرویدتان نیز با استفاده از App Cloner چندین نسخه را نصب کنید) و در نهایت همزمان اکانت‌های واتساپ متعددی را (با فقط 1 گوشی) مورد استفاده قرار دهید.

بدین ترتیب می توانید روزانه با هر خط خود، به 100 نفر فرد غریبه پیام ارسال کنید و برای مثال اگر 10 خط (و در نتیجه 10 حساب واتساپ) داشته باشید می توانید در هر روز به 1000 نفر غریبه پیام بفرستید که برای بازاریابی و تبلیغات، تعداد بدی نیست. البته عدد 10 فقط یک مثال است و شما میتونید هر تعداد که میتوانید خط تهیه کنید و تعداد ارسال های روزانه را افزایش دهید.

همانطور که گفتیم ارسال پیام به تعداد انبوه و عوض کردن خط بصورت دستی، کاری تقریبا ناممکن است و پیش برد چنین کاری قطعا نیاز به استفاده از ربات دارد. خبر خوب آن است که عوض کردن خط یک ویژگی خیلی معمولی در ربات های ارسال پیام انبوه است. که در جای خود، درباره آن صحبت خواهیم کرد.

چالش 3– احتمال مسدود و غیرفعال شدن اکانت

چالش سوم برای ارسال پیام انبوه به چت خصوصی این است که احتمال ریپورت (گزارش) شدن اکانت شما وجود دارد و ممکن است پس از انجام تبلیغات در مدت کوتاهی، به عنوان اسپم شناخته شوید و حساب کاربری شما غیرفعال شود.

زمانی که در واتس‌اپ برای افراد ناشناس پیام می فرستید، آنها در پایین صفحه چت، دکمه ای تحت عنوان گزارش اسپم (Report as Spam) مشاهده خواهند کرد که با فشردن آن، می‌توانند شما را به عنوان مزاحم گزارش دهند. هرچه تعداد این گزارش‌ها برای اکانت شما بیشتر شود، احتمال مسدود شدن و غیرفعال شدن حساب واتساپ شما نیز بیشتر می‌شود.

برای کاهش احتمال ریپورت شدن حساب واتساپ 2 راهکار به شما پیشنهاد می دهیم:

  • انتخاب درست مخاطبین هدف

ابتدا مخاطب هدف کسب و کارتان را بشناسید و درک کنید که چه کسانی به خدمات و محصولات شما نیاز دارند، سپس تبلیغات خود را برای این گروه بفرستید. اگر از این روش استفاده کنید، نه تنها کاربر، شما را گزارش نمی‌دهد، بلکه از این پیام شما استقبال می‌کند و بدین گونه تبلیغات شما موثر واقع می‌شود.

  • نگارش متن پیام با روانشناسی مناسب

در نظر بگیرید اگر بدون مقدمه چینی و سلام و احوالپرسی یک تیتر تبلیغاتی و یک لینک را به عنوان پیام دریافت کنید چه حسی خواهید داشت؟ متن تبلیغاتی را صمیمانه و مودبانه شروع کنید، در صورت امکان نام و نام خانوادگی مخاطبین را در متن پیام ذکر کنید و اعلام کنید که شماره آنها را از چه مرجعی بدست آورده اید، اغلب افراد (به ویژه خانم‌ها) شماره موبایل خود را خصوصی می دانند و اگر بطور شفاف ذکر نکنید که چطور به شماره آنها دسترسی پیدا کرده اید شما را بلاک خواهند کرد.

 
چگونه استیکرهای تلگرام را به واتس اپ تبدیل کنیم

پیام را عامه پسند بنویسید. متن پیام را طوری بنویسید که برای همگان قابل فهم و جذاب باشد.

توجه داشته باشید که باید در مورد متن تبلیغاتی هوشیارتر عمل کرده و متنی با روانشناسی خوب تهیه کنید که حس یک پیام تبلیغاتی را به مخاطب منتقل نکند زیرا اغلب افراد از پیام های صرفاً تبلیغاتی خوششان نمی آید.

چالش 4– تهیه بانک شماره تبلیغاتی

تا اینجا حتما متوجه شده‌اید که برای ارسال پیام تبلیغاتی به چت خصوصی، بهترین روش این است که به افراد زیادی پیام بفرستید. از آنجاییکه تعداد افراد بالاست، طبیعتا این افراد مخاطبین شما نخواهند بود و ناشناس هستند. بنابراین چالش چهارم این است که چطور شماره‌ی این افراد ناشناس را به دست آورید و به آنها پیام بفرستید؟ در ادامه 3 راه‌حل برای این مشکل ارائه داده‌ایم:

  • خرید و دریافت بانک اطلاعاتی از مراجع فیزیکی. باتوجه به مخاطب هدف کسب و کارتان، می‌توانید بانک شماره تبلیغاتی را از مراجع مخصوص مثل اصناف، آژانس های تبلیغاتی و … جمع‌آوری نمایید. به عنوان مثال اگر مخاطبین هدف شما دانشجو هستند، باید بانک اطلاعاتی شماره‌های دانشجویان را از دانشگاه‌ها تهیه کنید.
  • استخراج شماره‌ افراد حاضر در گروه‌های واتس‌اپ (راحت ترین و بهترین گزینه). گروه‌های مختلف واتس‌اپ را می‌توانید با جستجو در گوگل، پیدا کنید و در آنها عضو شوید. سپس، شماره تمام اعضاء گروه را استخراج نمایید (ربات ها میتوانند این کار را برای شما انجام دهند) و به راحتی لیست بزرگی از افراد حاضر در گروه‌ها تهیه کنید. فقط دقت داشته باشید که گروه‌های مرتبط با کسب و کار خود را انتخاب کنید زیرا افراد حاضر در این گروه‌ها، همان مخاطبین هدف شما هستند و تبلیغات شما برای آنها جذاب خواهد بود.
  • استخراج اطلاعات از سایت‌های آگهی. روش دیگری که برای تهیه لیست شماره استفاده می‌شود این است که شماره‌ی افراد را از سایت‌های آگهی و نیازمندی جمع‌آوری نمایید. در این راه میتوانید از ربات استخراج اطلاعات از سایت ها که نمونه آن در سایت کاربر مجازی (همان سایتی که برای ربات تبلیغات در واتساپ در پایان همین مقاله ذکر کرده ایم) ارائه شده است استفاده نمایید؛ با این ربات می‌توانید در زمانی کوتاه، اطلاعات بسیاری از افراد حاضر در سایت‌هایی همچون دیوار و شیپور را جمع آوری کنید. ویژگی بسیار جالب این ربات برای استخراج شماره ها از دسته بندی ها و شهر های خاص برای مقاصد تبلیغاتی شما بسیار مفید و جذاب خواهد بود.

بدین ترتیب به سه روش مختلف می توانید لیستی از شماره مخاطبین هدف کسب و کار خود تهیه کنید و پیام تبلیغاتی خود را به چت خصوصی آنها در واتساپ ارسال نمایید.

روش های ضعیف و ناکارآمد تبلیغات در واتساپ

ارسال آگهی در گروه

پیام‌رسان واتس اپ نیز همانند سایر پیام‌رسان‌های مطرح، امکان ایجاد گروه را در اختیار کاربران قرار داده ‌است.

مشکلات موجود بر سر راه تبلیغات در گروه های واتساپی

ارسال تبلیغ در گروه ها دو مانع اساسی دارد:

  • اول اینکه اگر خودتان ادمین گروه نباشید و بدون هماهنگی با ادمین گروه پیام خود را ارسال کنید ممکن است از گروه اخراج شوید.
  • دوم اینکه آگهی شما پس از ارسال به گروه در بین انبوهی از سایر پیام ها گم میشود و مورد توجه قرار نمی گیرد. در نتیجه این روش تبلیغات تنها باعث اتلاف وقت و انرژی شما خواهد شد زیرا راه حل خاصی برای عبور از دو چالش مذکور وجود ندارد.

به هرحال اگر می‌خواهید به صورت گسترده و انبوه در گروه‌های واتس‌اپ تبلیغ کنید باز هم، نیازمند یک ابزار اتوماتیک خواهید بود که پکیج ربات های واتس‌اپ کاربر مجازی می‌تواند در این مورد نیز کمک حالتان باشد.

ارسال آگهی از طریق برودکست (همه پخشی)

امکان برودکست بدین صورت است که برای تمام اعضای برودکست، می‌توانید در آن واحد، یک پیام ارسال کنید و آنها این پیام را به صورت چت خصوصی دریافت کنند. ممکن است کسانی “برودکست” را به عنوان یکی از روش های تبلیغات در واتساپ به شما معرفی کنند اما مهم‌ترین ایراد تبلیغات در روش برودکست، این است که شما میتوانید فقط تا 256 نفر را، آن هم تنها از میان مخاطبان خود انتخاب و به آنها پیام ارسال کنید. بنابراین ارسال آگهی به روش برودکست، در حقیقت یک روش تبلیغاتی (برای بازاریابی افراد جدید) محسوب نمیشود و نباید انتظار تاثیر چندانی از این روش داشته باشید.

و در پایان

با توجه به بررسی‌هایی که انجام دادیم، متوجه شدیم که واتس اپ محدودیت‌های نسبتا زیادی دارد و اجازه تبلیغات به صورت آزادانه را به کاربران خود نمی‌دهد، با این حال همچنان روش‌هایی برای تبلیغات در واتساپ وجود دارد که ما در این مقاله به بررسی آن‌ها پرداختیم.

هر زمان راه های جدیدتری برای تبلیغات در واتساپ باز شود و یا سیاست واتس اپ در مورد تبلیغات تغییر کند، حتما در همین مقاله ذکر خواهیم کرد.

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید و سودمند واقع شود.

معرفی ربات تبلیغات در واتساپ

در حین تشریح موضوعات مختلف این مقاله، چندین بار به ربات ارسال پیام انبوه برای تبلیغات در واتساپ اشاره کرده ایم؛ تنها ربات ایرانی که توسط یک شرکت ربات سازی پشتیبانی میشود ربات تبلیغات در واتساپ کاربر مجازی است که لینک سایت سازنده آن را در زیر برایتان درج کرده ایم.

این ربات امکان ارسال پیام انبوه خصوصی، تعویض خودکار خطوط، ارسال در گروه، جمع آوری شماره از گروه ها و امکانات متعدد دیگری را دارا میباشد که توضیح بیشتر درمورد تمام این موارد را در صفحه زیر خواهید یافت.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.