همه آنچه درباره تبلیغات مفید و پربازده باید بدانید

معرفی بهترین مکانها ، سایتها و شبکه های اجتماعی جهت تبلیغات پربازده

همه آنچه درباره تبلیغات مفید و پربازده باید بدانید

۱۳۲ بازديد

وقتی کلمه “تبلیغات” را می شنوید چه چیزی در ذهن تان خطور می کند؟

آیا به بنرهای تبلیغاتی سایت مورد علاقه تان فکر می کنید؟ تبلیغات گوشی اپل؟ بیلبوردهای تبلیغاتی در اتوبان ها و خیابان ها چطور؟ نظرتان در خصوص پوسترهای روی دیوار چیست؟

در حالیکه احتمالا بسیاری از ما ایده هایی برای یک تبلیغ خوب داریم، کمی دشوار است که به یک تعریف دقیق جمعی در خصوص تبلیغات برسیم و اینکه چگونه به بهترین شکل آن را باید اجرا کرد.

از تبلیغات کاغذی یا همان تراکت بگیرید تا پاپ آپ های سایت ها، تبلیغات در طول زمان ها در حال تغییر بوده است. با این وجود، اگرچه نیاز به تبلیغات تغییر نکرده است، تکنیک و بهترین شیوه اجرای یک تبلیغ مناسب نیز وجود ندارد. این مطلب می تواند به شما در تصمیم گیری درست کمک کند.
تبلیغات چیست؟

تبلیغات به طور کلی یعنی ساخت پیامی که یک نفر را برای انجام کاری متقاعد کند و انگیزه دهد. تبلیغات خوب به گونه ای طراحی می شود که بسیار تاثیر گذار، به یادماندنی و در بسیاری از مواقع جذاب باشد. تبلیغات آشفتگی و سرصدای روزمره زندگی را می شکند، توجه بیننده را مختل می کند و تمرکز اصلی آن ها را می طلبد.

خواه بر روی یک بیلبورد یا پشت منوی یک رستوران، تبلیغات به روش های گوناگونی می تواند برای شرکت شما به کار رود. مثلا:

    برای میزان آگاهی از برند شما یا سهم آوا
    ایجاد مشتری بالقوه برای کسب و کارتان
    برای ترویج فروش محصولات جدید و فعلی
    معرفی محصول یا خدمت جدید به بازار
    ایجاد تفاوت بین محصول شما و رقیب تان

تبلیغات همچنین به روش های گوناگونی نیز اجرا می شود. تبلیغات رادیویی، بیلبورد، تبلیغات رسانه های اجتماعی و… همه به عنوان تبلیغات شناخته می شوند. موارد زیر شکل های مختلف و کانال های گوناگونی است که تبلیغات در طول این سال ها حضور داشته است:

    تبلیغات چاپی و پوستر
    روزنامه و مجلات
    تبلیغات بیرونی و بیلبورد
    تبلیغات حمل و نقل عمومی
    اسپانسرینگ برنامه های تلویزیونی و رویدادها
    رادیو
    اسپانسرینگ محتوای سایت
    تبلیغات تلویزیونی
    پاپ آپ های آنلاین و تبلیغات موتورهای جستجو
    تبلیغات رسانه های اجتماعی

تبلیغات می تواند شبیه چیزهای مختلفی به نظر برسد. در ادامه این مطلب، با چگونگی تبلیغ در هر یک از مدیاهای بالا صحبت خواهیم کرد.
تفاوت تبلیغات و بازاریابی چیست؟

 بازاریابی یک تصویر بزرگ از این است که یک شرکت چگونه می خواهد آگاهی از برند خود را افزایش دهد و مشتریان را ترغیب کند که از او خرید را انجام دهند، در حالیکه تبلیغات فرآیند ساخت پیام قانع کننده برای رسیدن به این اهداف است. تبلیغات زیر مجموعه مارکتینگ است؛ که به اصطلاح چتری برای برقراری ارتباط با مخاطبان است.

بازاریابی شامل کانال های متنوعی است، مانند رسانه اجتماعی، بازاریابی ایمیلی، روابط عمومی، سئو، و تبلیغات پرداختی است.

از سوی دیگر، تبلیغات فقط یک بخشی از بازاریابی است.

استراتژی بازاریابی فراگیر یک شرکت معمولات شامل یک برنامه تبلیغاتی است. تمرکز تبلیغات مشخصا بر روی ساخت و انتشار پیام قانع کننده است تا مشتری اقدامی را صورت دهد.
مختصری از تاریخچه تبلیغات

تبلیغات یکی از قدیمی ترین بخش بندی های یک کسب و کار است؛ صرفه جویی در ارز و کسب و کار. پس از اینکه محصول یا خدمتی ظهور می کند، نیاز شناختن آن ها نیز احساس می شود.

قدیمی ترین قطعه تبلیغاتی تایید شده به 3000 سال قبل از میلاد برمی گردد. از نظر فنی، این یک تیلیغ چاپی از مصر باستان بود که به اسارت و بازگشت یک برده فراری می پرداخت. در ضمن، در این آگهی همچنین به مغازه صاحب برده که یک تاجر فرش بود اشاره شده است که ذاتا فروشگاه وی را تبلیغ می کرد. برده هرگز گرفتار نشد، اما صاحب کسب و کار فروش، روش جدیدی را برای کشاندن مردم به مغازه خود یافت: تبلیغات!

بیاید به حدود 4000 سال قبل برگردیم. در اینجا مختصرا به پنج قرن گذشته تبلیغات می پردازیم:

1472: اولین پوستر تبلیغاتی بر روی درب های کلیسا در لندن قرار گرفت.

1650: اولین تبلیغات روزنامه، پاداشی برای یافتن 12 اسب دزدیده شده منتشر می شود.

1704: رونامه بوستون مخاطبان خود را ترغیب می کند تا تبلیغات خود را در این روزنامه چاپ کنند.

1870: سبک تبلیغاتی Powers متولد شد. این سبک خیلی خوب بود. کوتاه، دقیق، واقعی و قانع کننده. پاورز در این تبلیغ گفت که تمرکز باید بر این باشد که چرا مشتری باید محصول یا خدمت شما را خرید کند. پیامی که امروزه به دلایل خوبی طنین انداز است.

1880: پست کارت ها تبدیل به یکی از داغ ترین روش های رسیدن به مشتری می شود.

1893: خرده فروشی Roebuck و Sears، کاتالوگ خود را از طریق ایمیل ارسال می کردند.
تاریخچه تبلیغات

1902: یونیلور بزرگترین رابطه آژانس- مشتری را در تاریخ تبلیغات ایجاد می کند و این زمانی زمانی که شرکت والتر تامپسون برای تبلیغ صابون لایف بیو با آن ها همکاری داشت.
اولین آگهی تبلیغاتی

1902: Mellins Food نام تجاری خود را در 25 پرواز هوایی تبلیغ کرد و به اولین برند در استفاده از این رویکرد تبدیل شد.
مختصری از تاریخچه تبلیغات

1904: کودکان Campbell ساخته شد، با هدف اصلی تغییر در تمرکز تبلیغات از یک آگهی تبلیغاتی به یک تبلغیات کلی.
تبلیغات

1922: تبلیغات رادیویی ظهور کرد و کسب و کارها برای 10 دقیقه، 100 دلار پرداخت می کردند. دو سال بعد برندها سرمایه گذاری خود را با اسپانسر شدن برنامه های رادیویی افزاییش دادند، و در نهایت مفهومی به عنوان محتوای اسپانسری شناخته شد.

1925: تبلیغ کنندگان با توجه به اینکه مشتریان از محصول یا خدمت چه بهره ای کسب می کنند، شروع به جلب احساسات کردند. این آگهی قدیمی فورد این موضوع را کاملا نشان می دهد.
آگهی تبلیغاتی شرکت فورد در سال 1925

1975: VCRها معرفی شدند، و مصرف کنندگان شروع به ضبط نمایش ها کردند و بنابراین از تبلیغات رد می شدند.

1990: کامپیوترها همه گیرتر شدند و مردم در خانه ها دسترسی داشتند. در این دوران بیش از 5 میلیون نفر در خانه به اینترنت متصل بودند.

1994: اولین کمپین ایمیل اسپم شروع به کار کرد. تبلیغات بنری نیز معرفی شدند.

1995: موتورهای جستجو مانند Yahoo! و Alta Vista متولد شدند. گوگل نیز در سال 1998 به پیروی از آن ها وارد شد.

2005: از یوتیوب و فیس بوک (تنها برای دانشجویان) رونمایی شد.

2008: برندها متوجه اهمیت داشتن حضور در فضای آنلاین برای مشتریان بالقوه شدند. شرکت Procter and Gamble مفهوم محتوای هاب را با BeingGirl.com به صورت پایلوت انجام داد.
بررسی تاریخچه تبلیغات

2012: ویدیو های آنلاین 169.3 میلیون بازدیدکننده داشتند.

2013: Pinterest و Instagram به صحنه شبکه های اجتماعی پیوستند.

تاریخ به ما نشان می دهد که تبلیغات یک مفهوم در حال تغییر در طول این سال ها بوده است، مانند عادت خرید فروشگاهی و اینکه اکنون مصرف کنندگان زمان خود را کجا و چگونه می گذرانند. در حالیکه حدود 140 سال قبل، پست کارت ها مدرن ترین فرم تبلیغات بودند، امروزه برندها ربات های چت برای پیام رسان فیس بوک می سازند و هوش مصنوعی را در پلتفرم های بازاریابی و فروش خود ادغام کرده اند.

همه چیز در دنیای تبلیغات با سرعت در حال گذر است.
عصر مدرن: چگونگی تبلیغات در فضای آنلاین

امروزه بیش از 4 میلیارد نفر از اینترنت استفاده می کنند. این میزان از سال 2005 تاکنون حدود 300% افزایش پیدا کرده است. نکته مهم این است که استفاده از اینترنت بسیار زیاد است و متوقف نمی شود.
چگونگی تبلیغات در فضای آنلاین

دوستان من، اگر شما به صورت آنلاین تبلیغات نمی کنید در پشت این منحنی قرار دارید. اینترنت نه تنها دسترسی مستقیم شما به بیش از نیمی از جمعیت جهان (بیش از نیمی از مخاطبان هدف شما) را فراهم می کند، بلکه کانال های مختلف زیادی را نیز برای تبلیغ پیش روی شما قرار می دهد.

امروزه بازاریابان از انعطاف پذیری بالایی برای دستیابی به مخاطبان هدف خود در چندین جبهه، به روش های مختلف، و برای بودجه های مختلف برخوردار هستند. همچنین ابزارهای مختلفی (که بسیاری از آن ها رایگان هستند) می توانند شما را در اجرایی کردن استراتژی تبلیغات کمک کنند.

در زیر چند روش رایج برای تبلیغات آنلاین را می آوریم:
تبلیغات در موتورهای جستجو

گوگل، یاهو یا بینگ فرق نمی کند، همه موتورهای جستجو تبلیغات پرداختی خود را دارند. این تبلیغ به عنوان “پرداخت به ازای کلیک” یا PPC شناخته می شود و اینگونه است که موتور جستجو شما را در کلمه کلیدی ای که مدنظر دارید در نتایج جستجو در رتبه های بالا قرار می دهد و به ازای هر کلیک بر روی سایت شما، مبلغی را پرداخت می کنید.
تبلیغات در موتورهای جستجو

در واقع موتورهای جستجو این توانایی را دارند که شما را بالاتر در نتایج جستجو بالاتر از نتایج ارگانیک قرار دهند. اینگونه به دقیقا تیر را به سمت مخاطبان هدف کسب و کارتان نشانه رفته اید و مرتبط ترین افراد به موضوعات کسب و کار خود را به دست آورده اید.

نمونه هایی از تبلیغات ppc درگوگل که به گوگل ادز معروف است را در زیر می آوریم:
تبلیغات رسانه های اجتماعی

پلتفرم های رسانه های اجتماعی محتواها چقدر ارزشمند هستند، و به همین دلیل به شما پیشنهاد می دهند که گزینه حمایت یا تقویت پست ها را انتخاب کنید. تبلیغات اجتماعی پیام شما را در مقابل مخاطبان هدف تان قرار می دهد و آن ها را تشویق می کند تا تعامل کنند، یا کلیک کنند و حتی خریدی انجام دهند. بیشتر و بیشتر، سایت های رسانه های اجتماعی فضای تبلیغ را بر محتوای ارگانیک در اولیت بالاتری قرار می دهند، خب زیرا درآمد بیشتری به همراه دارد.

اگر شما در حال ساخت یک کسب و کار یا یک برند هستید، در نظر داشته باشید حتما از برخی تبلیغات شبکه های اجتماعی استفاده کنید. با این کار نه تنها محصول یا خدمت خود را تبلیغ می کنید، بلکه صفحه خود را نیز در شبکه های اجتماعی رشد می دهید.

پلتفرم هایی مانند فیس بوک، اینستاگرام، لینکدین و توییتر هر کدام حالت تبلیغات خاص خود را دارند. بیایید در زیر چند نمونه را ببنید.

فیس بوک
تبلیغات در فیس بوک

اینستاگرام
تبلیغ در اینستاگرام

لینکدین
تبلیغات رسانه های اجتماعی

توییتر
تبلیغات در توییتر
تبلیغات محلی (Native) و محتوای اسپانسری

محتوای اسپانسری از سال 1922 شروع شد، زمانی که برندها به سمت حمایت های مالی برنامه های رادیویی رفتند. امروزه محتوای اسپانسری بیشتر به تبلیغات محلی و وبلاگ یا مطالبی که توسط کسب و کارها در سایت های خبری درج می شود اطلاق می گردد.

آیا تاکنون در سایت های خبری مقاله ای را خوانده اید که به شدت به یک محصول یا خدمت خاص اشاره کرده باشد؟ آن مطلب احتمال خیلی زیاد توسط یک کسب و کار حمایت مالی شده است.

محتوای اسپانسری روش بسیار خوبی برای ترویج برند شما در محتوایی که مخاطبان شما بسیار با آن آشنا هستند می باشد.
تبلیغات بنری و نمایشی

تبلیغات بنری و نمایشی، مدل توسعه یافته تبلیغات جستجو است و از مدل مشابه PPCها تبعیت می کند. اما به جای یک تبلیغ متنی، مخاطبان یک تبلیغات بصری و تصویری می بینند.
تبلیغات بنری و نمایشی

تبلیغات بنری معمولا به صورت افقی در بالای یک سایت نمایش داده می شود، در حالیکه تبلیغات نمایشی از نظر نمایش کوچکتر هستند و در اطراف سایت قرار دارند (مانند تصویر بالا)

اینکه شما از تبلیغات چاپی مانند بروشور یا تراکت استفاده می کنید یا در اتوبان و ایستگاه مترو بنر می زنید یا از تبلیغات آنلاین در رسانه های اجتماعی استفاده می کنید چند شیوه را برای ایجاد تبلیغات خوب باید انجام دهید که در زیر به آن ها اشاره می کنیم.
بهترین شیوه های تبلیغات

در مورد تبلیغات، روش های خوب، نکات و ترفندهای زیادی وجود دارد. این هنری است که در طول سال ها وجود داشته و با ظهور تبلیغات مدرن و رسانه های جدید، شیوه های بهتر همچنان آشکار می شوند
بهترین شیوه های تبلیغات

در این بخش می خواهیم به پنج مفهوم معروف تبلیغاتی که می توانند تبلیغات شما را تاثیرگذارتر کند و مستقل از روش تبلیغاتی و کانال های آن است بپردازیم.

اگر از این شیوه ها به درستی استفاده کنید، این تکنیک های تبلیغاتی معجزه هایی را در تلیغ محصول و خدمات شما به وجود می آورد.

جذب احساسات: مطالعات نشان می دهد مردم برای تصمیم گیری در مورد برند، به جای اطلاعات و اعداد و ارقام، بیشتر به احساسات متکی هستند. پاسخ های عاطفی به تبلیغات بیش از محتوای واقعی تبلیغ اثرگذار است. اینکه شما سعی در برانگیختن خوشحالی، ناراحتی، ترس یا عصابنیت دارید؛ جذب احساسات مخاطب هدف شما کمک می کند پیام شما را حس کند و نه فقط آن را بخواند و ببیند.

ایجاد وابستگی های مثبت: هنگامی که مصرف کننده محصول شما را با احساس خوشحالی، موفقیت یا تحقق هدف خود مرتبط می کند، احتمالا توجه شان به محصول شما بیشتر می شود و تبلیغ شما را در خاطر می سپارند و حتی خرید انجام می دهند احتمالا قبلا به این نتیجه رسیده اید و فقط دقت کافی به آن نداشته اید. تا به حال شده محصولی را در دستان بازیگر یا شخص محبوب خود ببینید و هنوز هم در ذهن شما باقی مانده باشد؟ شاید اصلا تاکنون آن را خریده باشید. شرکت ها این احساسات ناخودآگاه را ایجاد می کنند به امید اینکه شما احساسات مثبت خود را با محصول یا خدمتی که تبلیغ می کند مرتبط کنید.

تمرکز بر منافع به جای ویژگی ها: منفعت و ویژگی دو چیز متفاوت هستند. ویژگی ها جزئیاتی از محصول یا خدمت شماست، اما منفعت توضیح می دهد که یک فرد چرا باید محصول را بخرد و پس از خرید زندگی اش چگونه بهتر می شود. در تبلیغات باید روی منافعی که محصول شما به وجود می آورد فکر کنید و نه اینکه توضیح چیزی که به صورت فیزیکی فروش می کنید. به جای هدر دادن فضای تبلیغاتی گرانبهایی که در اختیار دارید، در مورد راه هایی که تاثیر مثبت بر مشتریان شما می گذارد صحبت کنید. اگر اینکار را درست انجام دهید، تبلیغات خلاقانه و پر از مزایا را ایجاد کرده اید.

روایت داستان: داستان پردازی تکنیکی است که باید در تمام تبلیغات خود آن را تزریق کنید. در واقع اگر تاکنون پیش نویس داستان کلی برندتان را تهیه نکرده اید در اولین فرصت به آن بپردازید. تحقیقات نشان می دهد داستان ها یک برند را باورپذیرتر نشان می دهند و این کار را برای تعامل بیشتر مخاطب و تاثیر بر مصرف کننده افزایش می دهد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.