تعریف تبلیغات بنری و همسان

معرفی بهترین مکانها ، سایتها و شبکه های اجتماعی جهت تبلیغات پربازده

تعریف تبلیغات بنری و همسان

۱۰۳ بازديد



تبلیغات روشی برای برقراری ارتباط با مخاطب است. امروزه با ظهور مفهوم دیجیتال مارکتیگ، تبلیغات آنلاین رونق چشمگیری پیدا کرده است. یکی از مرسوم‌ترین و قدیمی‌ترین نوع تبلیغات آنلاین، تبلیغات بنری است. در این قسمت از بلاگ مدیااد به بررسی مفهوم تبلیغات بنری و معایب و مزایای آن پرداخته شده و همچنین با تبلیغات همسان مقایسه شده و ذکر شده که چرا تبلیغات بنری نسبت به تبلیغات نیتیو بازدهی پایین‌تری  دارند.

تبلیغات بنری را می‌توان چگونه تعریف کرد؟

تبلیغات بنری را می‌توان به زبان ساده‌تر این‌گونه تعریف نمود: اجرای تبلیغات در سایت‌های پربازدید که با مشاهده بنر تبلیغاتی علاوه بر افزایش آگاهی از برند با کلیک کردن بر آن باعث افزایش ترافیک وب سایت تان نیز می‌شود. این نوع بنرهای تبلیغاتی می‌توانند به صورت تصویری ثابت و یا متحرک باشند. ویکی پدیا تبلیغات بنری را اینگونه تعریف کرده است:

با توجه به توضیحاتی که در رابطه با تعریف تبلیغات بنری آورده شده است بهتر است بگوییم در کل هدف از این نوع تبلیغات بنری چیست؟

۴ مورد از اهداف تبلیغات بنری

  1. جذب مخاطبین بیشتر
  2. معرفی تخفیفات و پیشنهادات در رابطه با محصول و سرویس موردنظر
  3. افزایش ترافیک وبسایت
  4.  افزایش آگاهی از برند

حال بهتر است در ادامه مقاله به بررسی مزایا و معایب این نوع تبلیغات بپردازیم:

۳ مورد از مزایای تبلیغات بنری

  1. به دلیل امکان استفاده از گیف در تبلیغات بنری، میزان جذب کاربر به این نوع تبلیغات افزایش پیدا خواهد کرد.
  2. میتوان روند تاثیرگذاری این نوع تبلیغات را رصد کرده و از آن گزارش تهیه کرد و آن را بهینه کرد.
  3. با کلیک کردن بر روی بنر تبلیغاتی میزان بازدید سایت افزایش خواهد یافت.

۵ مورد از معایب تبلیغات بنری

  1. تبلیغات بنری با وجودی‌که بازدید سایت شما را افزایش میدهد ولی ممکن است مشتریان و مخاطبین هدفمندی را ایجاد نکند.
  2. باعث ایجاد کلیک غیر هدفمند می‌شود که ممکن است نرخ پرش سایت را افزایش دهد.
  3. استفاده بیش از حد از بنر تبلیغاتی باعث آزار بازدیدکننده سایت خواهد شد.
  4. برای ساخت بنر جذاب، نسبتا هزینه زیادی صرف خواهد شد.
  5. ممکن است به دلیل حجم زیاد مطالب سایت، تبلیغ موردنظر در سایت مورد توجه قرار نگیرد و از دید کاربر مخفی بماند.

با توجه به معایب تبلیغات بنری و کاهش میزان استفاده آن در جهان، مدل تبلیغات نیتیو (تبلیغات همساندر حال جایگزینی با تبلیغات بنری است که در ادامه به معرفی این نوع تبلیغات و همچنین مقایسه آن با تبلیغات بنری میپردازیم.

تبلیغات نیتیو (تبلیغات همسان) چه نوع تبلیغاتی هستند؟

تبلیغات همسان (نیتیو) به تبلیغاتی  گفته میشود که با محتوای سایت همخوانی و یکپارچگی دارند به طوریکه که کاربر هنگامیکه در حال مشاهده سایت است به این مطالب برخورد میکند و زمانیکه برروی آن کلیک میکند وارد سایت صاحب آن محصول یا سرویس میشود که در واقع هدف آن این است که خواندن مطلب توسط کاربر را قطع نکند و از نظر بصری کاربر را اذیت نکند.

 

در بلاگ مدیااد بخوانید:  تبلیغات همسان چیست و در نقاط مختلف دنیا چگونه است؟

 

۳ فرمت اصلی تبلیغات نیتیو

۱- تبلیغات درون متنی
۲- تبلیغات اسپانسری شبکه‌های اجتماعی
۳- تبلیغات به صورت مطالب پیشنهادی

 

تبلیغات بنری یا تبلیغات همسان ؟ تفاوت این دو در چیست ؟

باتوجه به تعاریفی که از تبلیغات نیتیو و بنری داشتیم و  این نکته که در سراسر دنیا تبلیغات نیتیو نتیجه و کارایی بهتری را از خود نشان داده است خوب است که نگاهی به تفاوتهای این دو نوع تبلیغات داشته باشیم تا بتوانیم برای اجرای تبلیغات به منظور هدر ندادن هزینه، مدل تبلیغاتی مناسب‌تری را انتخاب کنیم.

تفاوت تبلیغات بنری و تبلیغات همسان

تبلیغات نیتیو

  1. یکسان بودن تبلیغات نیتیو با محتوای سایت
  2. نرخ کلیک بالا (میانگین ۰.۲ درصد)
  3. مناسب برای افزایش ترافیک وبسایت
  4. هزینه کلیک ایده آل و پایین
  5. عدم ایجاد مزاحمت برای بازدیدکننده سایت

تبلیغات بنری

  1. جدا بودن تبلیغ با دیگر محتوای سایت
  2. نرخ کلیک پایین (میانگین ۰.۰۵ درصد)
  3. کاربر را مجبور به کلیک کردن میکند


اشتباه کسب و کارهای ایرانی در انتخاب مدل تبلیغاتی همسان یا بنری

با توجه به جدید بودن تبلیغات همسان در ایران، بیشتر کسب و کارهای ایرانی هنوز هم استفاده از تبلیغات بنری را ترجیح میدهند و گمان می‌کنند تبلیغات بنری بازدهی بالایی دارد. ولی با توجه به آماری که از گوگل ترند آورده شده است، افت بسیار زیاد تبلیغات بنری در سالهای اخیر به خصوص در جهان محسوس بوده و روند نزدیک شدن تبلیغات همسان به تبلیغات بنری رو به افزایش است.

 

دلیل استفاده از تبلیغات همسان 

باتوجه به توضیحاتی که در رابطه با تفاوت تبلیغات بنری و همسان و عملکرد آنها داده شد، پیشنهاد مدیااد به عنوان یک شبکه تبلیغاتی استفاده از تبلیغات همسان (تبلیغات نیتیو) است که با همانندسازی ظاهر تبلیغ با رابط کاربری و نمایش در مرتبط‌ترین رسانه‌ها، اثربخشی بیشتری را در دنیای تبلیغات آنلاین برای شما به همراه دارد.



از چه طریق تبلیغات همسان انجام دهیم؟

شما می‌توانید، تبلیغات خود را از طریق پلتفرم‌های تبلیغات آنلاین (ادنتورک/شبکه تبلیغاتی) مانند یکتانت، مدیااد، صباویژن، سنجاق و … منتشر کنید. به این صورت که شما ابتدا بودجه‌ای را برای تبلیغات همسان خود اختصاص می‌دهید و پنل ادنتورک (شبکه تبلیغاتی) خود را مطابق آن شارژ می‌کنید. این بودجه صرف نمایش محتوای تبلیغاتی شما در وبسایت‌های ناشران طرف قرارداد ادنتورک‌ها می‌شود.

چه کسانی از تبلیغات همسان سود می‌برند؟

۱. تبلیغ کننده‌ها

بسیاری ازبرندهای تجاری و استارتاپ‌هایی که تازه شروع به کار کرده‌اند، از تبلیغات نیتیو، برای رسیدن به مخاطبان استفاده می‌کنند. زمانی که مردم در حال استفاده از یک محتوا هستند و برای کشف چیزهای جدید آماده‌اند، کمپین تبلیغات همسان، می‌تواند اهدافی مانند آگاهی از برند و هم‌چنین فروش را تحقق بخشد.

۲. ناشران

تبلیغات نیتیو، یک ابزار کارآمد جهت کسب درآمد ناشران است. ناشران، بدون آن که به تجربه کاربری مخاطبانشان لطمه‌ای وارد شود، می‌توانند، آن‌ها را به محتوای مفیدی که تبلیغات در آن‌ها جای گرفته است، هدایت کنند.

۳. کاربران

معمولا تبلیغاتی مانند پاپ‌آپ‌ها و یا pre-rollها (تبلیغاتی که پیش از شروع ویدیوها نمایش داده می‌شوند، مانند تبلیغات پیش از ویدیوهای یوتوب) برای کاربران آزاردهنده هستند. تبلیغات همسان، این آزردگی خاطر را برای کاربران ایجاد نمی‌کنند.

بنابراین:

  • وقتی کاربران برای کشف چیزهای جدید آماده هستند، تبلیغ‌کنندگان می‌توانند به مخاطبان خود دست یابند.
  • ناشران می‌توانند از سایت‌های خود درآمد کسب کنند، بدون آن‌که تجربه کاربری را قربانی نمایند.
  • کاربران می‌توانند از ماهیت مختل‌کننده قالب‌های تبلیغی سنتی خلاص شوند و با محتوای برند تجاری خود ارتباط برقرار کنند.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.